Pages

3/13/14


こっちの和訳の方が好きだった(笑)

Change the World
- Eric Clapton

If I can reach the stars
Pull one down for you
Shine it on my heart
So you could see the truth 

もし星に手が届くなら
君のためにひとつ取って
僕の心に照らすよ
そうすれば、君にも真実が見えるんだけどな

That this love
I have inside
Is everything it seems
But for now I find
It's only in my dreams

僕の内に秘めたこの愛が
かけがえのないものに思える、それが真実さ
でも今のところ、
それは僕の夢でしかないんだ

And I can change the world

I will be the sunlight
in your universe
You would think
my love was really something good
Baby if I could change the world

僕に世界を変えることができるなら
僕は君の宇宙を照らす太陽となろう
そして、君は僕の愛が本当に心地よいものだと思うんだけどな
ベイビー、もし僕に世界を変えることができるなら…

And if I could be king
Even for a day
I'd take you as my queen
I'd have it no other way 

もし王様になれるなら
それがたとえ一日でも
君を女王として迎えるんだけどな
それ以外考えられないよ

And our love would rule
This kingdom we had made
Till then I'd be a fool
Wishing for the day

そして、ふたりの愛が支配するのさ
僕たちが築いたこの王国をね
その時まで愚か者でいよう
そんな日が来ることを願いながら

That I can change the world
I would be the sunlight
in your universe
You would think
my love was really something good
Baby if I could change the world
Baby if I could change the world

僕に世界を変えることができるなら
僕は君の宇宙を照らす太陽となろう
そして、君は僕の愛が本当に心地よいものだと思うんだけどな
ベイビー、もし僕に世界を変えることができるなら…

I could change the world
I would be the sunlight
in your universe
You would think
my love was really something good
Baby if I could change the world
Baby if I could change the world
Baby if I could change the world


僕に世界を変えることができるなら
僕は君の宇宙を照らす太陽となろう
そして、君は僕の愛が本当に心地よいものだと思うんだけどな
ベイビー、もし僕に世界を変えることができるなら…